Nula jedna

soubor textů

Publikace Nula jedna je souborem textů, který postihují digitální aspekt práce autorky - Jozef Cseres, Jana Horáková, Václav Janoščík. Andrea Průchová Hrůzová pak uvažuje o tématu barvy jako takové v textu Hyperbarva. Druhá část knihy se zabývá digitální barvou a softwarem, kdy Jana Bernartová představuje projekty z cyklu Tekuté krystaly RGB nebo Generování textu o generativním umění.

 

Internet a emaily, přestože jsou považované za nehmotné, abstraktní putující po sítích a v cloudu, se staly jedněmi z nejintimnějších a nejhmatatelnějších součástí našeho života. Zatímco je každodenně používáme, může nám unikat jejich role a důležitost. Výstava Jany Bernartové Nula jedna v Oblastní galerii Liberec nás zavedla právě k takovému abstraktnímu pohledu na internetovou komunikaci. Autorka obdržela email, kterému chyběla některá data. Zdrojový kód emailu nechala otevřít operačním systémem a získala vizuální materiál. Když se díváme na jednotlivé obrazy, textury a linie, můžeme snadno sklouznout k důrazu na formalismus a snad i podlehnout jejich kráse. Ale právě formalismus a abstraktní umění dnes nabývá nový charakter a význam. Nejde o krásu nebo abstrakci, která by hledala autonomní, líbivé tvary a formy. To, na co se díváme, má především další vrstvu v digitálním kódu, datech ale i samotných emailech. Abstrakce na papíře odpovídá abstrakci současné komunikační technologie a moci algoritmů.

 

Naplnilo se naše přání a kniha získala 3.místo v soutěži "Nejkrásnější české knihy 2018". více zde

< Zpět

KONTAKT

+420 602 456 768

info@quatroprint.cz

Heršpická 6

63900 BRNO, CZ

© Quatro Print, a. s.

Publikace Nula jedna je souborem textů, který postihují digitální aspekt práce autorky - Jozef Cseres, Jana Horáková, Václav Janoščík. Andrea Průchová Hrůzová pak uvažuje o tématu barvy jako takové v textu Hyperbarva. Druhá část knihy se zabývá digitální barvou a softwarem, kdy Jana Bernartová představuje projekty z cyklu Tekuté krystaly RGB nebo Generování textu o generativním umění.

 

Internet a emaily, přestože jsou považované za nehmotné, abstraktní putující po sítích a v cloudu, se staly jedněmi z nejintimnějších a nejhmatatelnějších součástí našeho života. Zatímco je každodenně používáme, může nám unikat jejich role a důležitost. Výstava Jany Bernartové Nula jedna v Oblastní galerii Liberec nás zavedla právě k takovému abstraktnímu pohledu na internetovou komunikaci. Autorka obdržela email, kterému chyběla některá data. Zdrojový kód emailu nechala otevřít operačním systémem a získala vizuální materiál. Když se díváme na jednotlivé obrazy, textury a linie, můžeme snadno sklouznout k důrazu na formalismus a snad i podlehnout jejich kráse. Ale právě formalismus a abstraktní umění dnes nabývá nový charakter a význam. Nejde o krásu nebo abstrakci, která by hledala autonomní, líbivé tvary a formy. To, na co se díváme, má především další vrstvu v digitálním kódu, datech ale i samotných emailech. Abstrakce na papíře odpovídá abstrakci současné komunikační technologie a moci algoritmů.

 

Naplnilo se naše přání a kniha získala 3.místo v soutěži "Nejkrásnější české knihy 2018". více zde